söndag 22 maj 2011

Whats new?

Senaste nytt på studiofronten är att jag idag hade besök av Fredrik Andersson som till vardags syns i poporkestern Public Streets. Där hanterar han såväl gitarr som sång och det var just det han gjorde i studion.
Dagens inspelning resulterade i en ganska enkel men trevlig skapelse. Mer om denna och smakprov när det är mixat och klart. Men jag hoppas på mer samarbete i framtiden då Fredrik var både en sympatisk och trevlig kille. Jag skulle då inte ha något emot att spela in hans band heller! Gå in på my space och lyssna!
http://www.myspace.com/publicstreet

I morgon får jag besök då vi ska börja dra upp lite riktlinjer och förhoppningsvis styra upp lite datum inför en albuminspelning. Idag fick jag också tag på en film som man nog bör se om man är peppad på studio. "Alan Parsons Art and science of sound recording", 10 timmar på tre dvd:er. Om man inte fick nog av de 17 minuter jag delade med mig i förra inlägget..

Den 25-e är det dags för en tyskbeställning, hojta till om någon vill dela frakt när man ändå beställer. Ni vet vilka ni är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar