fredag 27 maj 2011

Ny mick!

I dag var jag och hämtade ut mitt paket från Tyskland. Förutom sjukt mycket packmaterial fanns där en rackhylla och en mikrofon. En Röde NT2-A.
Jag fick för en inspelning låna en sådan här av en kompis och blev jätteimponerad. Jag har länge velat ha ett komplement till mina Adk Vienna kondningar, som är väldigt fina, men på en del saker känns lite för toppiga. När jag fick höra och jämföra Röden mot dessa insåg jag att det är en sån jag behöver.
Ursäkta blixten, ska inte upprepas.
Den nya modellen har lite fler upptagningskaraktärer än den första versionen, och kan alltså ställas i njure, åtta och rundupptagande.
Micken är väldigt tung i sig och med det medföljande upphängningsfästet (med påbyggt puffskydd) blir det till att plocka fram sitt tyngsta och mest stabila stativ.
Mitt der puffeschyden.

Har även lyckats få in Pre 73an i ena racket och bjuder på en till bild när det är välstädat och lyser fint.
I morgon ska jag mixa en låt och bjuder på ett smakprov om jag hinner med. Nästa helg är studion fullbokad för inspelning. Gött när det rör på sig! Trevlig helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar