fredag 13 maj 2011

Preamp test

Idag har jag testkört GA PRE 73 med lite akkegitarr. Och jag gillar det jag hör samt hur den beter sig. Gillar de fast stegen på gainreglaget skarpt! Bara att backa ett steg om det slår över på rött så är det bra sen, inget fippla här inte.
Studiohajarna gillar testbitar!

Här följer ett litet enkelt A/B test mellan PRE 73an och Digi 002. Följ bara länken så kommer ni rätt.
Inspelat med en ADK Vienna kondensator mick, stormembranare. Den mikrofonen är i sig lite boostad i diskanten och låter väldigt öppen och fin. Inge pålagda effekter eller processcerat, förutom mp3 konverterat i relativt hög upplösning. Sedan har jag försökt spela in på lika hög gain så det blir nivåanpassat. I dessa klipp driver jag på försteget (bägge två faktiskt) i 73an ganska hårt. Lyssna för guds skull inte i dina laptop högtalare utan hämta dina finaste lurar!

Först ut är ett komp med digi 002 i början och PRE 73 direkt efter. Om ni inte hör var jag byter så syns det i kommentatfältet. Sedan följer ett litet plock och även där är Digi 002 först. 

http://snd.sc/lr8w8V


Eller klicka på den osynliga länken här nedan:


Lämna gärna en kommentar om vad ni hör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar