lördag 7 maj 2011

Nya lurar.

Pengar bränner som bekant utav bara djävulen i fickan. Om jag vill ha någonting betyder det att jag behöver det! Därför slängde jag mig på cykeln i morse och rusade in i musikaffären. Nej riktigt så impulsivt var det inte då jag faktiskt övervägt detta en stund.
Ett par ordentliga lurar behöver jag. Har några Sennheizer hifilurar och ett par Beyer Dynamic DT100 men inga av dessa är särskilt lämpade att mixa i. Så det blev ett par Audio Technica ATH-M50.

Väldigt bekväma och trevligt ljud. Låter verkligen som ett par monitorer. Tydligt och luftigt mellanregister och trevlig diskant som inte upplevs vass eller stickig. Tydlig bas som låter rund och fin och så långt ifrån snärtig bilstereodunk man kan komma. Jag upplever heller inte att  panoreringar låter så extrema det kan göra i vanliga snäckor eller lurar, så de här ska det bli kul att jobba med.
 Beställde även en liten röd preamp men mer om den senare.
Nu ska jag förbereda lite filer då jag planer att göra ett litet A-B test på just mikrofonförstärkare inom en snar framtid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar