onsdag 17 september 2014

Om flitens lampa och dess lysande frånvaro.

Det har varit magert med inlägg den sista tiden. Föräldraskap gör så med en. Andra prioriteringar går före nöjen.

Såg nyss ett intressant filmklipp från Addictive Drums om deras nya fairfaxkit. En liten bakomkulisserna film från gamla Sound City studion där det är inspelat. Ganska nördig och intressant film även om man inte är intresserad av datatrummor.
Passa även på att se Dave Grohls dokumentär om ovannämnda studio om du inte redan gjort det. Grohl och co har även en dokumentärserie om inspelningen av nya skivan på HBO tillgänglig vad jag förstått. Kan ju vara roligt.

Addictive Drums 2: Fairfax Vol.1 & 2 ADpaks: http://youtu.be/VTBphCLqaAo

Vad mer då..
Ser fram emot den dagen man kan flytta till annat boende. Då ska jag banta studioverksamheten till en mindre hörna man kan ha inne i lägenheten. På så vis blir musicerandet mer lättillgängligt och kan i större utsträckning utövas. Får se om jag säljer av lite grejer eller magasinerar det så länge.

Ett sista filmtips har jag också. Och det är att världens bästa punkband Descendents har släppt en film. Dock har jag inte sett den själv ännu (prioriteringar). Den heter såklart Movieage.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar