fredag 29 mars 2013

Command8, nya reglar gäller.

Har gått och skaffat mig en DAW controller, Digidesigns Command8. Åtta motoriserade reglar och diverse andra rattar och knappar att styra Pro Tools med.


Har hunnit sitta med den några kvällar och måste säga att den är smidig. Jag trodde det skulle vara en längre inlärningsperiod då jag är van att bara musmixa men kom på mig själv att ganska snabbt använda flera funktioner än vad jag hade räknat med. Zoomfunktionen och transportsektionen är ett sådant exempel.


Det är mycket skönare och även roligare att mixa/sätta nivåer när man har reglar och kan styra flera kanaler samtidigt. Man kan växla mellan mix och editfönster samt få upp senast använda plug-in fönster med ett enda knapptryck. Jag har inte hunnit lära mig alla funktioner än men hittills är jag väldigt positiv till den.

Jag använder Addictive Drums en hel del och där kan man ju routa kanalerna i mixern till en kanal i sitt inspelningsprogram och detta blir ju mer använbart med fysiska reglar.
Jag har länge velat ha en sån här men har tyckt dom varit för dyra. Nu börjar priserna på begagnatmarknaden bli skamligt låga så det är bara att passa på.


Glad Påsk på er!

1 kommentar:

  1. Hur mycket kostar en Inspelning hos er? Bara en fråga :)

    SvaraRadera