söndag 4 mars 2012

Zoom fickinspelare

I Lördags var jag nere på byn för att köpa ordentliga, fotriktiga skor. För jag ska nämligen vara med i stadsloppet. Ingen trodde nog det, allra minst jag.
Hamnade också på musikaffären och kom hem med en liten mobil inspelningsapparat.
Jag var lite tveksam men efter Jessicas otroliga övertalningsförmåga slog jag till.
-Du har ju tjatat om en sån där i flera år!

Zoom H1, det ger många wordfeudpoäng det.




Det blir faktiskt riktigt bra kvalitet på inspelningarna måste jag säga.
Sjukt kul och smidig grej att ha med sig när man hör något intressant ljud. Eller för att spela in smågig, i replokalen eller som diktafon bara.
Ska lägga upp lite ljudklipp vid tillfälle.
Är du snäll får du låna den.

1 kommentar:

  1. Hej! Jag sprang på din starkt, för mig intressanta sida! Jag är hobbymusikant med förkärlek för visor och trubadurspelning. Jag behöver hjälp! Har samlat på mig ett gäng saker och behöver någon som kan hålla min cyberhand och förklara att mörkret som väller in ibland inte är så farligt. Jag har 16/4 mixerbord, externt ljudkort, Zoom H1,dator med bra kapacitet, mikrofoner, hörlurar, multikabel,....typ massa prylar men behöver veta hur sakerna ska alt. Kan kopplas. Bor i Munkedal i norra Bohuslän. Hur kan jag göra detta på bästa sätt?

    SvaraRadera